Selasa, 10 Mei 2011

semoga dijauhi dari sebarang penyakit..

sangat lama saya tak update blog ni... yang datang jenguk sini mesti dah boringkan... maaf la selain takde yang menarik nak kongsi.. takde mood jugak nak update... pada kawan kat RH yang dah peknen tahniah untuk kalian.. doakan untuk saya dan kawan2 yang masih mencuba untuk sama-sama mengikuti jejak kalian...

sejak semalam lagi, perut ni rasa tak berapa selesa.. rasa macam panas dan keras.. dalam hati ni terpikir ada nyawakah yang sedang membesar disitu.. cuba2 jugak tekan.. memang keras.. tapi kadang2 ok jer pulak.. saya konpius.. tak tahu apakah itu.. ada jugak suruh en. suami rasa perut tu.. memang keras katanya.. that all. takde la dia cakap pi klinik ke check.. atau apa pun.. saya ni dah la tak suka dan penakut ngan hospital.. dari kecik memang takkan makan ubat kalu sakit atau demam.. saya rela tanggung kesakitan dari di bawa gi klinik.. tapi perut ni??? bukan sekali dua jadi macam ni..

last month pun sama.. dari hasil searching kat tenet dan info dari RH, tanda2 macam preggy tu macam banyak sangat..  macam2 la...saya ada rasa perut mengeras, breast sakit takleh sentuh..rasa lapar memanjang, asyik nak terkucil jer, mulut pulak asyik rasa berair jer.. start rasa gitu saya pun jaga makan, jaga pergerakan dan cuba jaga apa saja.. tapi tak ngandung jugak.. test pun -ve.. en.suami pun cakap bukan tanda peknen tu sebab tak loya dan muntah pun.. iya jugak kan.. abis tu yang saya asyik duk rasa perut tak selesa tu apa? Ya Allah jauhi lah aku dari penyakit.. selepas buat test tu otomatik semua rasa macam peknen tu hilang!!! sekelip mata.. sedihnya..

tapi minggu lalu.. perasaan yang sama berulang.. perut ni mengeras semula.. dan opkos peot ni masih tidak datang lagi dari bulan mac ari tu.. kalau ikutkan memang perkara normal pada saya tapi entahlah... sejak menjadi forumer tegar kat RH tu.. bila delay lama sangat jadi takut pulak.. tapi untuk pegi dapatkan rawatan di klinik .. aduh ini yang payah saya dan en. suami masih mengumpul kekuatan atau pun yang lebih sesuai ALASAN???

apa yang dapat saya harapkan.. semoga jangan lah ada sebarang penyakit lain..

3 ulasan:

  1. hehe...kite serupa la...Xsuka P kLinik...SAMA-SAMA-SAMA..
    Masa saya x datang period lewatpun(3bulan lewat), saya ingat saya pregnant, n slalu search kat internet...ada banyak tanda..
    Tapi akhirnya tidak hamil..bukan rezki saya!

    Baru-baru ni p klinik, doktor kata ada CYST..
    terkezut saya...
    saya pun suka tahan-tahan sakit sebelum ni..X suka makn ubat..
    sebaiknya awak p la check..
    memandagkan kita merancang untuk Hamil..
    takut ada pblem lain..
    Baik kita mencegah dari mengubati...=)

    BalasPadam
  2. anie..
    tu yang saya takut tu.. rasa sakit perut ni mungkin penykit.. seram sangat

    BalasPadam
  3. hehe.. tak p klinik, mana nak tau ada sakit apa ke tak fiha...
    at least la...kan..
    gud luck!

    BalasPadam