Jumaat, 24 Jun 2011

belum disahkan lagi...


Salam pagi jumaat..
Semoga hari yang mulia ini.. kita semua lebih diberkati..
Semalam saya MC.. hari sebelum tu bila saya cakap mood swing memang betol2 tak der mood.. saya balik awal dari opis.. memang betul tak larat.. sakit sangat kepala ni.. rasa berpinar2 dah pemandangannya.. balik umah terus tido.. sedar2 tailor col cakap langsir dah siap.. bangun tgk en suami baru nak tutup pintu.. ntah nak gi mana! Apa lagi bertempik la suara macam halilintar… wah wah… bini tergolek sakit dia ada hati nak kuar pulak… boleh perang besar ni…

Memang berperang la sebab mood saya betol2 luar kawalan.. ampunkan saya suami.. saya memang tak berniat pun Cuma ntah apa la yang merasuk kepala hotak ni…

Pagi semalam bila bangun macam ok sikit.. saya pun bersiaplah nak pergi kerja.. sampai opis punch card kuar pulak bekfas ngan en. Suami.. sedang makan tetiba perut jadi CRAMP sangat. Nak duduk pun tak selesa.. sakit sangat. En. Suami bawak pergi klinik kesihatan gi check.. sebab dah dua tiga kali jadi gini.. perut mengeras2..  “awak mengandung tak yang”… sedihkan…

Selesai semua register.. tunggu nak jumpa Dr.. en. Suami ada cakap.. tanya la pada Dr macam mana nak buat sebab dah 2 tahun kawin takde anak.. saya tersenyap dan pandang muka suami.. saya paham bulan lalu pun dia begitu excited bila ada symptom macam ni.. tapi bila kuar dari bilik Dr takder a pa yang berlaku.  Saya cuma gastrik sahaja.  Mesti hati en suami keciwa sangat. Saya lagi keciwa Dr itu hanya bertanya tanpa melakukan pemeriksaan rapi..

GASTRIK!! itulah kata Dr.. tapi hanya berdasarkan cerita saya sahaja tanpa pengesahan. kalau berlarutan kena datang lagi isnin depan..saya ni makan tak pernah miss.. tetiba ada gastrik... biar la betul.. tapi kata Dr gastrik ni la yang membuatkan perut saya banyak angin hingga tak selesa yang boleh membawa kepada sakit kepala, rasa mual dan mungkin juga muntah.. sign macam org peknen la tapi sebenarnya pembawakan angin.. bukan pembawakan budak... SEDIH.. untuk merawat hati kami pegi belasah pizza hut.. biarlah ngan diet tu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan