Selasa, 5 Julai 2011

sunyi dan sepi

banyak benda nak update sebenarnya.. tapi sebab banyak sangat kerja semuanya tak jadi apa..
sejak kebelakangan ni entah apa yang merasuk jiwa ni.. semuanya terasa kosong.. apabila suami bekerja tatkala kita bercuti dan semestinya perasaan sepi tu datang bertandang.. itu normal.. tapi kalau kami berdua ada di rumah mengabiskan masa cuti hujung minggu pun masih terasa kekosongan??? itu yang payahnya.. tergolek terlentang menonton TV.. tapi hati entah di mana.. 

bukan tak cuba untuk menghiburkan hati sendiri.. macam2 caradah buat tapi cuma bertahan sekejap... kemudian jadi boring semula.. pada suami ada saya tanyakan.. terasa kah apa yang saya rasa? kesunyian yang melanda diri ini turut sama dirasai oleh yang suami? katanya usah dipikirkan sangat.. belajarlah mengatasinya.. di rumah ini hanya kita berdua sahaja.. tiada yang lain... 

sehari dua ini sangat meruntun perasaan ni... terasa2 alangkah indah moment kelam kabut balik kerja nak amik anak.. malam ari bila sang suami kerja ada si anak kecil menemani.. ( tapi anak tu tido aje la.. jangan teriak2 melalak pulak).. sampaikan terbawa dalam mimpi.. pada siapa harus ku luahkan perasaan ini.. tidak mungkin pada suamiku.. jiran tetangga? sahabat handai? keluarga ku? mana mungkin pada mereka nak ku ceritakan.. mereke tidak mengerti payahnya nak menghadirkan seorang zuriat sdr..suami ku pula skrg ni mungkin dalam tekanan.. kawan baiknya baru khabarkan berita yag dia akan menjadi ayah lagi... nak masuk tiga.. kesian suamiku.. ditemplak di tempat kerja kerana isterinya ini masih belum berisi!!! pasti pedih.. saya pernah laluinya.. sekadar luahan pada ku tapi sebenarnya suamiku kecewa hingga makan dalam! esoknya suami sakit sangat kepala hingga terpaksa makan ubat tahan sakit.. mungkin terlalu memikir hal tersebut dan malu nak berdepan dengan hakikat sebenarnya..

1 ulasan:

  1. banyakkan bersabar...moga ada rezeki dari Allah...

    BalasPadam