Jumaat, 23 September 2011

rawatan

dah lebih 2 tahun melayari bahtera rumah tangga.. bukan tak pernah pikir pasal cahayamata. sungguh terkadang menitis air mata mengenang nasib diri..tapi untuk mendapatkan rawatan moden memang belum pernah lagi.. sedari kecil memang saya takut sangat dengan hospital dan klinik! kalu sakit sanggup menahan sahaja daripada makan ubat.. tapi nampaknya saya terpaksa juga menyerah diri kepada doktor untuk diperiksa

tapi macam mana stepnya? langsung tak tahu. nak bertanya pada kawan keliling takder sapa yang alami nasib macam saya. semuanya elok beranak pinak lepas kahwin. nak bukak mulut lebih2 pasal ni pun takut.. rasa sangat merendah diri.. kekurangan diri ini takde siapa pun yang nak paham disini..

bukan tidak pernah ke klinik untuk dapatkan rawatan sakit pening yang lain.. tapi untuk memulakan bicara pasal rawatan kesuburan ini tak pernah lagi.. kadang2 semangat sangat berkobar2 nak minta advice doktor.. tapi kelu macam tu sahaja bila dah ada di klinik lebih2 lagi kalu doktornya lelaki..

macam mana yer.. saya buntu.. tak tahu dari mana nak mula.. nak kata apa.. 

4 ulasan:

  1. salam,

    sy pon dah kawin 2 tahun lebih..sekarang buat treatment dgn Prof Hamid Arshat di bukit damansara.
    doc nie mmg doc pakar yg tua..kwn hubby yg rekemen suruh ke sana..

    awak cuba la tgk mane2 klinik berhampiran dulu..hospital pon boleh..LPKKN pon boleh..cari info dulu..

    doc lelaki..hmm..sy pon mula2 malu jugak..tp xde ape pon..diorg profesional..tambahan doc saya tu dah tua..so kalo ade scan ape2 ke..ade nurse sekali dlm bilik dia..so dun wori kalo dpt doc lelaki..tujuan kita satu utk berubat kan..

    harap dpt membantu..kalo ade ape2 bleh email pada sy: melur.roslan@gmail.com

    sharing is caring kan =)

    BalasPadam
  2. nak pi private ke nak pegi lppkn ke nak pi gomen..yang penting buang rasa malu dulu..lepas tu kalau saya cari doc saya akan cari yang perempuan..senang nak bercerita..tapi saya rasa baik awak pegi dekat lppkn terus..dah tentu2 diorang tahu kita nak buat rawatan kesuburan...:D

    BalasPadam
  3. hai shafiha:betul kata eimma tu yang penting awk kena buang sikap malu dulu...pas2 baru la fikir nak g private ke gov...kalau gov..hospital or lppkn..kalau private byak kan...mcm kat klinik hamid arsyat tu...byak skrang ni klinik sakit puan...ape2 chinta doakan semoga awak dipermudahkan urusan olehNYa...amin..

    BalasPadam
  4. betul tu...pegi lah mana2 klinik sakit puan..macam saya dulu survey dulu doc pompuan..masa mula2 tu sy citer masalah period yg tak stabil dan kita berusaha untuk mendapatkan anak..insyAllah doc akan bantu kita...jangan malu2, minta husband teman kita..

    BalasPadam