Isnin, 8 Ogos 2011

BERKAT RAMADHAN

syukur Alhamdulillah.... betul la bulan ramadhan ni bulan yang penuh barokah..
tahun ini kali ketiga saya berpuasa sebagai seorang isteri.. dua kali yang awal tak didatangi period.. saya suka sebab dapat pose penuh.. tapi masih lagi tak sedar bahana yang menimpa sebenarnya.. period ting tong!!! orang kata susah nak dapat anak.. tapi masa tu saya belum celik akal lagi.. masih terikut2 dengan gaya hidup bujang. tekanan sekeliling masih belum terasa.. maklum pengantin baru masih lagi dalam mood honeymoon..(saya kahwin lebih kurang 2 minggu lagi nak ramadhan) 

tapi lain pulak tahun ni.. sejak menjadi pengikut tegar RH saya mula paham period tu penting tanda kesuburan.. dari dari tahun lepas memang teruk sangat peot saya ni.. lintang pukang.. saya dah mula risau tapi masih tiada tindakan.. sehingga en. suami pernah berkata mungkin sebab period saya, kami masih lagi berdua. saya sentap! saya sendiri tak paham kenapa period saya jadi macam ni? kenapa saya yang harus terima ujian begini? kenapa saya tak boleh memiliki seperti pasangan yang lain? kenapa saya??

tapi untuk tahun ini.. bila saya serius berTTC saya mula jaga pemakanan.. hindari apa yang yang mengurangkan kesuburan.. ada hasilnya.. period saya makin ok. walau pun tak selawas mana. tapi bagai petanda yang baik.. usaha lebih lagi..

saya selalu menanti kedatangan period.. khamis yang lalu.. period saya datang dengan heavy sekali. sangat sakit senggugut itu.. dalam ati ada terpikir keguguran kah? darah keluar yang sangat banyak dan seketul besar darah  yang keluar.. rasa nak pitam bila tgk.. dah 2 kali peot cuma keluar melalui air kencing sahaja. akhirnya dia datang..

syukur.. mungkin pada geng TTC kedatangan peot mengecewakan.. tapi bagi saya sekarang ni biarlah dia datang dengan elok dahulu..memang kecewa sebab simptom peknen tu macam ada jer.. (heheh.. selalu perasan sendiri). last2 peot mai pulak.. tapi takpe la sekurang2nya saya tahu saya pun subur jugak. berkat bulan ramadhan ni jugak saya lebih banyak masa dan tenang berdoa pada Tuhan moga ditunjukkan saya jalan..

sangat mengharapkan ada berkat ramadhan buat saya dan suami..

# lepas abis peot ni kenalah berusaha lebih keras



Tiada ulasan:

Catat Ulasan