Rabu, 17 Ogos 2011

tak abis lagi SENTAP

ingat tak dulu saya pernah citer tahun ni saja saya dikelilingi oleh 7 ORANG ibu mengandung!! saya sangat sentap okey!!! mengenang diri yang tak bernasib baik seperti mereka.. hanya cuma mampu memandang mereka ketawa gembira bercerita pasal baby yang bakal ada. saya???  semakin menjauhkan diri... sebab saya tak sanggup nak hadap semua cerita mereka termasuk la kata2 nakal yang meruntun hati saya.

sehingga ke saat ini, semua ibu2 itu telah selamat melahirkan dan semakin gembira bercerita pasal keletah anak2 mereka. ada juga saya nak turut serta sekadar berkongsi pengalaman mereka. ada jugak yang bawa baby untuk ditunjukkan pada kawan opis ini.. diawalnya saya cuba menahan perasaan.. pegang jugak baby itu.. tapi dalam hati hanya tuhan yang tahu..

ari ini ada lagi baby baru yang dibawa ke opis.. teringin memegangnya.. terlalu ramai yang berkerumun saya akhirnya hanya ditepi memandang.. sepi.. dalam keriuhan mereka menggomol baby boy yang begitu comel itu.. dari seorang ke seorang baby itu diayak.. ambil berkat mereka.. yang baru kahwin.. yang belum ada baby boy pun amik berkat.. yang dah jadi nenek pun boleh amik berkat baby boy.. tapi tidak kepada saya.. lupakah mereka saya juga punya keinginan untuk pegang baby itu untuk amik berkat.. mereka sudah lupa pada saya ini. mungkin tiada juga doa untuk saya jadi seperti mereka..

mungkin hanya doa saya dan suami sahaja yang ada.. saya yatim piatu.. mana mungkin doa mustajab seorang ibu mengiringi saya lagi..mertua pun mungkin lupa mendoakan kami kerana mereka jugak nampaknya leka dengan kehadiran 2 cucu baru pada tahun ini.. masih teringat kata ayah mertua saya pada suatu masa dulu.. kenapa kami masih tiada cahayamata? tidak pergi berubatkah? tidak malukah pada orang  dah 2 tahun kawin masih tiada apa2.. usia saya dijadikan alasan kenapa saya susah hamil... iya kalau itu la puncanya saya terima. tiada apa yang dapat saya buat untuk melawan kuasa tuhan.. semakin hari usia saya akan semakin meningkat..dan semakin hari saya faham peluang untuk lekat jugak semakin payah.. bila dikenangkan kata2 orang disekeliling saya stress.. SENTAP.

2 ulasan:

  1. sabar la.....takutnye hani baca story nih....tape..hani doakan ek...semoga awak dapat baby dalam masa terdekat, pastu awak doakanlah hani balek taw....boleh kite same2 share story pulak.....be strong ye.....

    BalasPadam
  2. awak...jangan la cakap macam tu..sedih tau...sape kata xde orang yang mendoakan awak...kita semua...rakan2 TTC sentiasa mendoakan antara satu sama lain...awak...saya pernah menangis depan dr..dan saya ingat lagi kata2 dr tu..."kenapa awak nak bersedih...sekurang2nya..awak ada suami yang menyayangi dan mencintai awak..."disitu baru saya terfikir...begitu besar kuasaNYa...dan hanya Allah s.w.t tempat saya mengadu dan memohon rezki itu...amin...amin..amin..ya rabbal alamin...semoga ada rezki kita...sabar ye dear..

    BalasPadam