Jumaat, 12 Ogos 2011

persiapan raya

wahh.. kalo tengok pada tajuk macam semangat benor nak beraya kan... hheheeh.. mana tak semangatnya.. tahun ni turn kampung saya dulu kami raya.. umah mil balik raya kedua nanti.

so kena la buat checklist apa persiapan raya yang dah siap..ermm baju kurung untuk sendiri dah tempah dan dah siap amik. kain tudung yang matching belum beli lagi.. kasut raya?? hubby dah janji nak belikan.. kuih raya? dah tempah sikit.. nak kena tambah apa yang patut jer.. oh.. my MIL pesan buat biskut cornfleks macam tahun lepas.. langsir? dah siap pasang pun.. en. suami ada dia yang tololong gantungkan.. wah memang meriah sungguh raya ni.. cuma sofa tak dapat nak ganti sebab kekangan kewangan.. aduhh spoilt sungguh..

en. suami punya?? apa yer.. oh cuma ada 2 helai baju t shirt yang baru belu kat espo jualan hari raya tu.. mencebik2 en. suami sebab baju tu murah... hehehh.. saya suka la save sikit.. kesian pulak kat suami.. so kena la rempit lagi cari baju untuk suami lagi.. baju utama kami dah siap sedondong  yer baju kurung ngan baju melayu.. likes..

baju anak?? erk.. sentap!! bila ada opismate cakap saya ni senang la dapat beli baju mahal sebab takde tangungan dan takder anak! cis sungguh..saya beli baju untuk anak buah saban tahun ok! anak jugak tu.. takkan nak dicanangkan satu dunia.. cakap tak tapis langsung.. kalau saya ada anak takkan saya beli baju murahan macam korang beli kat tepi jalan tu untuk dibuat beraya.. paling koman pun saya beli kat parkson.. mencik sungguh orang yang spoiltkan mood raya saya ni..

# selalu cakap kat suami nak beli dan simpan je dulu kalu ada jumpa baju baby yang cantik...tapi dia tak bagi..sabarlah katanya..

2 ulasan:

  1. dah lama chinta x singgah cni...wah...beraya sakan tahun ni ye..

    BalasPadam
  2. hehehh chinta..
    sakan versi kami jer..

    BalasPadam